tirsdag 10. juni 2014

DIY smykkeholder

Dette er en post fra en eldre blogg, orginalt publisert i vinter. Her kommer den igjen :)

Det er en ting som er postivt med å bo på et sted med mye rot fra gamle beboere. (vi bor på familiegård) Det er at når jeg får ideer om å lage meg noe kreativt, så kan jeg bare gå ut døren også er redskaper og materialer der allerede. Sist uke var det smykkeoppbevaringen min som ikke var helt opptimal. Jeg har sett på smykketrær og smykkedamer etc men har ikke helt funnet den løsningen jeg likte best selv.

Smykkene mine har til nå lagt litt her og litt der. Noe i et sølvsmykkeskrin jeg fikk til dåpen som står på kjøkkenet, noen i kommoden min, og noen i sminkekurven min. Det endte ofte opp med at jeg ikke kunne bruke akkurat det smykket jeg hadde planer om, fordi det hang fast i en stor røre alt sammen. Det var virkelig på tide å fikse dette problemet.

Jeg fant litt inspirasjon på Pinterest, for så å gå ut i hagen for å finne meg litt inspirasjon. Min første tanke var å finne fram juletreet som enda ligger ute og kutte av en ca 30 cm stykke med flere greiner for så å ta av barken, klippe greinene korte og spraye det i en kul farge. MEN, så fikk jeg øye på en vakker pinne, og jeg viste jeg hadde noen spiker. Noen ganger er det best med det enkle.



Derfor, for å lage denne lure smykkeholderen min trenger du: 
En planke - gjerne rekved etc
Spiker
Tau/bånd
Hammer
Eventuelt en skrue for å henge den opp

Jeg tok rett og slett planken, spikret inn så mange spiker som jeg ønsket, knytte fast et bånd og hengte den opp. Jeg vurderte å spikre den opp på veggen med lange spikre - og begynte faktisk også, men jeg fikk ikke spikeren igjennom uten at den begynte å bøye seg, og ikke fikk jeg den ut igjen heller ;) så den er i planken min, i et minne til meg selv om at det enkle er det beste - heng den opp med en enkel skrue og bånd..

Nå er det endelig orden i smykkene mine :) 

Har du en smykkeholder?

2 kommentarer:

  1. Det var et fint oppheng til smykkene.
    Fint med den rustikke pinnen mot de fine smykkene.
    Jeg liker slike kontraster.
    Klemmer fra Marit

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det Marit.
      Er veldig fornøyd selv :)

      Slett