torsdag 3. juli 2014

Drikkestasjon for tørste og varme barn


For et par dager siden kom jeg over noen flotte papirsugerør som jeg bare måtte ha. Papirsugerør er nemlig mer miljøvennlig enn plastsugerør med tanke på at de brytes ned raskere, disse kan også haes i komposten når du er ferdig med dem, så det er et bedre valg for meg.

Starten på sommeren har her vært nydelig, med sol og varme, og barna har til tider klaget på at de er for varme. Så i går, mens skyene holdt på å tette til himmelen for å gi oss en skikkelig regnskyll lagde jeg en drikkestasjon på kjøkkenet til barna. 


 Her har de både drikke, kopper, sugerør og litt snacks. Kanskje dette kan bidra til at de drikker mer drikke i løpet av de forhåpentligvis varme dagene vi har i vente framover i sommer? Jeg ønsker jo å inspirere dem til å drikke mer drikke slik at de ikke blir dehydrert. Når papirkoppene jeg har brukt her er tomme kommer jeg til å fylle på med plastkoppene vi kjøpte til dem fra IKEA, så slipper jeg å være bekymret for at de knuser hvis de tar de med ut. Og, når den siste resten av saften vi kjøpte i sverige med stevia er borte kommer jeg til å fylle karaffelen med vann og sitronbiter. 

Jeg fant meg hvertfall et glass med god drikke. 

Har du erfaring med papirsugerør? Er det noe du kunne ha valgt framfor plastsugerør?

2 kommentarer:

  1. Kjempe koselig blogg på deg! :D Har lenge hatt lystå prøve papir sugerør (og is beger og slike ting) Men har liksom ikke hatt noen grund til å prøve :) Elsker retro looken på sånt:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for det Tonje. Jeg syns papirsugerør, og isbeger, drikkeglass etc er så utrolig sjarmerende og retro også. Bonuset er at barna også liker det. I tillegg så kan man jo også få papirsugerør i alle mulige slags design, så det er jo positivt.

      Slett