onsdag 9. juli 2014

Hvorfor jeg elsker min Le Creuset

Jeg elsker Le Creuset grytene. Hvorfor? Vel, la meg telle grunnene mine med deg.

1. De kommer i mange deilige farger. Min gryte er i Carribean (turkis), men det finnes også blant annet Volcanic (oransje), Cerise (Rød), Chiffon Pink (Rosa), Cassis (lilla), Cobalt Blue (Mørk blå), Coastal Blue (lys blå), Rosemary (grønn), Soleil (gul), Nutmeg (beige), Pearl (perlehvit), Black (Sort), og de nye matte fargene som nå er lansert.

  • VolcanicVolcanic
  • CeriseCerise
  • Chiffon PinkChiffon Pink
  • CassisCassis
  • Cobalt BlueCobalt Blue
  • Coastal BlueCoastal Blue
  • CaribbeanCaribbean
  • RosemaryRosemary
  • SoleilSoleil
  • NutmegNutmeg
  • PearlPearl





2. Den er giftfri og noe av det sunneste du kan lage mat i. I tillegg kan du få økt jern i kostholdet ditt fra jerngryta - det er ekstra bonus for meg.  For du har vel fått med deg at teflon og aliminium er giftig?


3. De kan brukes til alt. Lage suppe, koke kraft, steke kylling, lage grateng i ovnen, lage gryterett, lage spaghettisaus, koke vann, steke brød i, lage chili con carne i og koke ris i. Ja du kan til og med lage kake i den. Jeg bruker den som regel flere ganger i uken fordi den er så brukervennlig.


4. Den har livsstidsgaranti. Den er nemlig laget av ekslusivt støpejern og kvalitetsikres i alle ledd. Hver eneste gryte er unik, og går gjennom hendene på 15 arbeidere i kvalitetssikringen før den sendes ut til meg, eller deg.


5. De er flotte. Min gryte - ja den kan fint stå på komfyren selv når den ikke er i bruk bare for å pynte opp den kjedelige komfyren litt. Da står den også enkelt framme til meg når jeg trenger den.

Ps. Fram til søndag 13.juni.2014 går min konkurranse hvor du blant annet kan vinne en Le creuset gryte i sort. Delta her. 

Har du en Le Creuset gryte? Hvilken farge er din favoritt?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar