tirsdag 1. juli 2014

Fylte egg med spennende krydder

Jeg har registrert min blogg på bloggurat

Jeg er veldig glad i egg, både fordi det er sunt og fordi det smaker så innmarig godt. Kokte egg, stekte egg, omelett, eggerøre - ja det finnes mange forskjellige måter å lage egg på. Men i går til frokost lagde jeg noe veldig godt, nemlig fylte egg - og jeg hadde i et spennende krydder også, slik at det ble ekstra godt. 
Ser det ikke lekkert ut? Minstegutten min er ikke så glad i eggeplomme om dagen, og jeg prøver å finne på lure løsninger for å få lurt i han hele egget ikke bare hviten. Jeg er nemlig ikke helt glad i mat som er "halv" og eggeplommen har også sunt fett til kroppen hans som skal vokse seg stor og sterk. Fylte egg var en god løsning på å få i han eggeplomme, da han ikke merket at det var eggeplomme i blandingen engang. 
Du trenger: 
8 egg (alle er ikke på tallerknen, for de ble spist opp) 
1 ts sennep
3 ss maiones
1 ss sitronsaft (smak det til) 
Salt og pepper etter smak
2 ts garam masala
Du gjør: 
1. Kok eggene hardkokt (ca 10 min) avkjøl dem og skrell dem. 
2. Del eggene i to og skrap ut eggeplommen i en skål. 
3. Tilsett de andre ingrediensene. Smak om du liker smaken. 
4. Jeg puttet eggeplommekremen i en sprøytepose, og spøytet det ut i hullet i egget. Du kan bruke en teskje hvis du ikke har sprøytepose eller ikke ønsker å bruke det. 
5. Strø over paprikakrydder, pynt med persille, og klipp gjerne opp et par gressløkstrå over. 

Posted via Blogaway

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar